Wie belangrijk is handmatig backtesten voor jullie? Ik twijfel!
Hoe belangrijk is handmatig backtesten eigenlijk voor jullie, en waarom? Ik twijfel hierover, want ik zie veel automatische tools. Ik las net een artikel dat aangeeft dat handmatig backtesten essentieel is voor strategieontwikkeling. Het artikel op
bespreekt negen alternatieven voor TradingView, mede omdat TradingView beperkingen heeft op het gebied van geavanceerde en vooral handmatige backtesting. Daarin stelt men dat zonder handmatige backtesting de voorbereiding op live trading onvolledig blijft, omdat je niet stap voor stap met neptransacties kunt oefenen. Wat zijn jullie gedachten hierover, en welke platforms bieden hiervoor de beste mogelijkheden?
3 weergaven

Handmatig backtesten biedt inderdaad een unieke meerwaarde die geautomatiseerde methoden niet altijd kunnen repliceren. Het stelt een handelaar in staat om een dieper inzicht te krijgen in de nuances van een strategie, inclusief psychologische aspecten en het vermogen om snel te reageren op onverwachte marktbewegingen. Deze praktijkervaring is van onschatbare waarde voor de ontwikkeling van intuïtie en discipline.