top of page

gfngroningen groep

Openbaar·11 leden

Twijfels over IT-training en certificering kiezen

Hallo iedereen. Ik ben de laatste maanden bezig met mijn professionele ontwikkeling binnen IT, maar merk dat ik vastloop bij het kiezen van een geschikte training. Er zijn zoveel verschillende richtingen, zoals Agile, IT-servicemanagement en DevOps, dat het lastig is om te bepalen waar je moet beginnen. Ik wil graag iets volgen dat echt structuur geeft en niet alleen losse theorie behandelt. Daarnaast vind ik het belangrijk dat trainingen aansluiten bij certificeringen, zodat het ook iets oplevert voor de toekomst. Online informatie helpt maar tot op zekere hoogte, omdat ik het overzicht mis. Daarom ben ik benieuwd hoe anderen dit hebben aangepakt en waar zij hun opleiding hebben gevolgd.

13 weergaven
summasolga
gisteren

Hoi, ik herken deze twijfel heel goed. Zelf had ik ook moeite om te begrijpen welke training het beste aansluit bij mijn werk in IT. Wat voor mij verschil maakte, was kiezen voor een platform waar meerdere thema’s samenkomen, zoals Agile, projectmanagement en IT-servicemanagement. Het gaf rust dat alles duidelijk was opgebouwd per onderwerp en niveau. Ik vond het ook prettig dat je kunt kiezen tussen verschillende leervormen, afhankelijk van je planning. Persoonlijk kan ik zeggen dat ik heb hier een training gevolgd bij Advised Skills en dat hielp mij om overzicht te krijgen en gerichter verder te leren.

bottom of page